21/04/2013 21:43:24 UTC+02:00

Vijf pv's opgesteld bij controle van dag- en nachtwinkels

Morgen wordt er tijdens de gemeenteraad een reglement goedgekeurd dat de wildgroei van nachtwinkels en de vaak daarbij horende overlast zal tegengaan. Dat het huidige beleid hier een juiste keuze maakt stellen we vast aan de resultaten van de controles die de voorbije dagen zijn uitgevoerd door de politie. Ook voor de komende weken heb ik controles gevraagd.

http://www.lokalepolitie.be/5370/in-de-kijker/705-vijf-pvs-opgesteld-bij-controle-van-dag-en-nachtwinkels.html

reacties: 7

Reacties: 7

25/04/2013 21:55:58 UTC+02:00

Bezoeker: Michel Dubois

Ben ik nu de enigste die in het politieverslag ziet dat het om controles ging aan het station van Hasselt? Wij zitten hier wel in Diepenbeek ...

 

 

Beste Michel, toch even goed lezen. Zie hieronder een stukje uit de tekst.

In totaal controleerde het PIT-team 14 dag- en nachtwinkels in Hasselt en Diepenbeek

groeten,

Patrick

 

26/04/2013 15:32:13 UTC+02:00

Bezoeker: Jos Lenaers

Na het lezen van het aangehaalde artikel ben ik niet echt onder de indruk van de 5 PJ's die werden opgesteld. (voorwerpen die men mogelijks in het drugmillieu kan gebruiken, maar die die in Oosterse landen algemeen goed zijn, het niet aanbrengen van een juist prijsetiket en tenslotte het niet respecteren van openings- en sluitingsuren: dagelijkse kost bij onze middenstand) Was er hier bovendien één van de Diepenbeekse nachtwinkels in betrokken? En over welk feit ging het dan? Verder wil ik benadrukken dat Diepenbeek een woon/slaapgemeente is en dat vele mensen pas na 19u thuis komen. Als je dan nog moet beginnen aan het eten of iets anders dringend nodig hebt is het een godsgeschenk dat er nog zoiets als een nachtwinkel bestaat. Andere argumenten: wildgroei en overlast. Wildgroei wordt door de wetten van de economie vanzelf tot stilstand gebracht. Overlast: waarover spreken we hier? Jullie hebben al de verfoeilijke GAS-boetes goedgekeurd, volstaan die niet om overlastproblemen op te lossen?

 

Beste Jos,

bedankt om mijn website te bezoeken.

Zoals in de gemeenteraad aangekondigd zal het niet blijven bij deze controles ongeacht of er in Diepenbeek problemen zijn of niet. Er bestaat zoiets als preventief werken en daarom heb ik bijkomende controles gevraagd. Als ik sommige gemeenteraadsleden moet geloven moet er al criminaliteit en overlast zijn en dan moet men pas beginnen met op te treden. Persoonlijk heb ik daar een andere mening over. Een winkel die in orde is met de wetgeving moet geen schrik hebben van controle.

groeten,

Patrick

 

09/05/2013 10:27:24 UTC+02:00

Bezoeker: Michel Dubois

Beste Patrick,

Wat je aanhaalt staat er inderdaad, maar waar staat er dat er in Diepenbeek een probleem is ? Zoals er in Hasselt een onveiligheidsgevoel is in de stationsbuurt, dat hebben we hier niet.

Als het te doen is door de overlast van rondslingerende blikjes, papiertjes en wat lawaai, dan nodig ik je uit om hier op de parking te komen zitten. En dan graag een overlast-taks aan alle Diepenbeekse frituren, kebab-zaken, ...

Maar ja, daar kan je niet populair van worden ;o))

Greetz,

Michel

 

Beste Michel,

in het verleden was je een positief ingesteld persoon. Sinds je een politieke keuze hebt gemaakt en de verkiezingen gepasseerd zijn is dit niet meer het gevalIk vind het jammer dat positieve mensen zich laten manipuleren en plotseling alles door een negatieve bril bekijken. Blijkbaar is het woord 'burgemeester' of 'Patrick Hermans' sinds 14 oktober 2012 zoals een rode lap op een stier voor een selecte groep mensen. Of heb ik u persoonlijk iets misdaan dat ik niet weet? Zes jaar van uw leven laten vergallen door zo een negatieve ingesteldheid is de politiek niet waard. Denk daar eens goed over na en probeer via uw partij positieve voorstellen te brengen.

Met vriendelijke groeten,

Patrick

 

11/05/2013 15:04:10 UTC+02:00

Bezoeker: Jos Lenaers

Beste Patrick,

preventief optreden is als dansen op een slappe koord. Ik ben er van overtuigd dat er mensen rondlopen in onze gemeente die het lawaai in de dorpscafé's, de bezoekers die 's avonds de horecazaken verlaten en de jeugd die samentroept op de enkele overgebleven pleintjes beschouwen als overlast. Misschien zijn er zelfs die niet meer willen dat er nog F16's door het luchtruim van Diepenbeek scheren. Zullen we dus maar de café's , restaurants, pleintjes etc sluiten? Waarom wel nachtwinkels en niet jeugdcafé's? Waar ga je een grens trekken bij preventieve maatregelen?

groeten,

Jos

 

Beste Jos,

die grens mag de burgemeester bepalen.

groeten,

Patrick

20/05/2013 13:54:34 UTC+02:00

Bezoeker: Siemen Lenaers

Beste heer Hermans,

Ligt dit nu aan mij of ondermijnt bovenstaande uitspraak gewoon totaal de grondbeginselen van het begrip "Democratie"? Ik kan me dan ook gemakkelijk inbeelden dat ooit eensgezinden nu niet meer jouw mening delen.

Met vriendelijke groeten,

SIemen

 

Beste Siemen,

als de wetgever ooit heeft bepaald (democratisch gestemd) dat alleen de burgemeester bevoegd is voor veiligheid, politie en brandweer dan begrijp ik uw bericht niet goedMaar alle begrip dat je dit niet kon weten.

Die éénsgezinden die jij bedoelt hebben nooit mijn mening gedeeld en op 14 oktober 2012 werd aangetoond dat er veel mensen hun mening niet meer delen.

groeten,

Patrick

23/05/2013 21:31:03 UTC+02:00

Bezoeker: Siemen Lenaers

Beste Patrick,

Volgens de nieuwe gemeentewet mag inderdaad de burgemeester tussenbeide komen in de veiligheid, politie en brandweer voorzover de aangelegenheid niet buiten de bevoegdheid van de gemeente is gehouden. De welke me vrij evident lijkt voor Hazodi en Brandweer Hasselt en bijgevolg niet onder de Diepenbeekse bevoegdheid thuis hoort. Dura lex, sed lex—.
De wetgever werd inderdaad  democratisch gestemd.
 Maar laat me toch even terugkomen op de context die u volledig negeert in uw repliek

Ik stel me louter en alleen de vraag wie bevoegd is voor het definiëren van het begrip "Overlast"? Laat staan het bepalen van de verschillende gradaties alsook sanctionerende maatregelen die hieraan gekoppeld zouden worden.

Dit laatste kan/mag, naar mijn inziens, onmogelijk de taak lijken/zijn van de burgemeester, maar zou geheel bij de wetgevende macht moeten liggen. Dit doordat de maatregel onmiddellijk ophoudt uitwerking te hebben indien ze niet bekrachtigd wordt door het college van burgemeester en schepenen(cfrMinisterie schorst zes gemeenteraadsbesluiten). En anderzijds omwille van het schendend karakter wat betreft het trias politica.

Laat me u er ook even op attent maken dat ik uw bovenstaande opmerking van weinig respect vind getuigen. Een assumptie spreekt men niet uitzeker niet indien berust op eigen en niet correcte interpretatie.

Ik laat de waardigheid volledig aan mijnent zijde en groet u vriendelijk,

Siemen Lenaers

 

Beste Siemen,

als u vindt dat ik u met weinig respect heb behandeld dan verontschuldig ik mij daar voor.

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het nieuwe beleid moeilijk iets goed kan doen bij bepaalde families. Ik hoop dat de zon snel terug begint te schijnen zodat het positieve terug naar boven komt. Met het nieuwe beleid laten wij het negatieve ook links liggen.

Ik wens je nog een mooie politieke toekomst toe.

groeten,

Patrick

04/01/2014 23:46:13 UTC+01:00

Bezoeker: Bram Gabriëls

Beste meneer Hermans en andere 'columnisten',

In mijn opinie ligt het politieke zwaartepunt niet op het definiëren van het begrip 'democratie' (zie: de vele publicaties van politieke sociologen) of 'overlast', maar moeten we de focus leggen op het financiële (zie Beleids-en beheerscyclus) en de administratieve organisatie (samenwerking met private organisaties, verzelfstandigen van diensten, invoeren van managementtechnieken in de dienstverlening) van Diepenbeek. 

Mvg,

Bram Gabriëls
 

Plaats reactie:

terug

Huidige bezoekers

  • bezoekers: 2 bezoekers

Tweets

PUUR-Diepenbeek
Politiek Uit Uw Regio